Reklamační řád

REKLAMAČNÍ ŘÁD

Identifikace prodávajícího

DUVISTAR s.r.o.
Sídlo: Lidická 700/19, Veveří, 602 00 Brno, Česká republika
IČO: 08499764
Spisová značka: C 113981, Krajský soud v Brně
E-mail: info@izolujto.cz
Telefon: +420 514 514 826
Web: www.izolujto.cz

Tento reklamační řád je určený výlučně pro zákazníka – spotřebitele a tvoří neoddělitelnou součást Všeobecných obchodních podmínek.


1. Kontakty a všeobecná ustanovení

1.1 Kontakt pro otázky:

a) Telefon: +420 514 514 826
b) E-mail: info@izolujto.cz

1.2 Adresa na příjem reklamací a vrácení zboží:

DUVISTAR s.r.o. / SKLAD
Lidická 700/19, Veveří
602 00 Brno
Česká republika

1.3 Přepravci na vrácení:

Zákazník může využít služby Česká pošta, PPL, DPD, Zásilkovna nebo GLS. Po podání reklamace poskytne prodávající jedinečný kód pro vrácení zásilky prostřednictvím kurýra na území ČR.


2. Vlastnosti zboží při převzetí a zákonné lhůty

2.1 Odpovědnost prodávajícího

Prodávající odpovídá za to, že zboží je při převzetí bez vad, má dohodnuté vlastnosti, je v přiměřeném množství, míře nebo hmotnosti a odpovídá kvalitě podle smlouvy, vzorku nebo předlohy.

2.2 Domněnka vady

Pokud se vada projeví do 12 měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí, pokud prodávající neprokáže opak.

2.3 Odpovědnost za vady

Při spotřebitelských smlouvách trvá zákonná odpovědnost za vady 24 měsíců od převzetí, pokud zvláštní právní předpis nebo povaha věci nestanoví jinak.


3. Kdy není reklamace uznána

3.1 Za vadu neodpovídáme, pokud:

a) zboží mělo vadu již při převzetí a byla dohodnuta sleva,

b) vada vznikla běžným opotřebením při obvyklém používání nebo vyplývá z povahy věci,

c) vada byla způsobena nesprávným skladováním, údržbou, zásahem či mechanickým poškozením ze strany zákazníka, včetně používání v podmínkách odporujících návodu (teplota, vlhkost, prašnost, chemické/mechanické vlivy),

d) zboží bylo upravováno zákazníkem a vada vznikla v důsledku této úpravy,

e) vada vznikla vnější událostí mimo vliv prodávajícího (např. živelná událost).

3.2 Poznámka k bateriím

Snižování kapacity a životnosti akumulátoru je přirozenou vlastností závislou na počtu cyklů a způsobu používání a samo o sobě není vadou.


4. Kontrola při převzetí zásilky

4.1 Povinnost kontroly

Zákazník je povinen při převzetí zásilky zkontrolovat neporušenost obalu a obsah (druh zboží, kvalitu, kompletnost balení).

4.2 Omezení reklamace

Reklamace není možná pro vadu, kterou zákazník způsobil, o které věděl nebo kterou musel při obvyklé pozornosti zjistit již při uzavření smlouvy.


5. Poškození při přepravě

5.1 Před převzetím od dopravce

Při poškozeném obalu zákazník tuto skutečnost oznámí dopravci; dopravce si zásilku ponechá a vrátí ji prodávajícímu. Následně bude odeslána nová zásilka.

5.2 Poškození obsahu balíku

Zákazník kontaktuje prodávajícího (e-mail info@izolujto.cz, chat Smartsupp, sociální sítě nebo telefonicky), přiloží fotodokumentaci/video a reklamační formulář – urychlí se tím vyřízení.


6. Nesprávně dodané zboží

6.1 Postup při chybném dodání

Pokud zákazník obdrží jiné zboží, než objednal, bezodkladně kontaktuje prodávajícího podle bodu 5.2. Prodávající dohodne způsob nápravy co nejpohodlněji pro zákazníka.


7. Vada zjištěná do 14 dnů a prodloužené odstoupení

7.1 Postup při zjištění vady

Pokud se vada zjistí do 14 dnů od převzetí, zákazník kontaktuje prodávajícího podle bodu 5.2 (s fotkami/videem a formulářem).

7.2 Odstoupení ≠ reklamace

Do 14 dnů od převzetí má zákazník právo odstoupit od smlouvy nebo žádat výměnu. Zboží musí být vráceno nepoškozené, případně v zapečetěném/hygienickém obalu; jinak odpovídá za snížení hodnoty a právo nemusí vzniknout. Při vadě zjištěné po rozbalení při prvním použití se doporučuje reklamace.

7.3 Dobrovolně prodloužené lhůty na odstoupení (mimořádná služba)

a) do 30 dnů – vrácení kupní ceny snížené o 20 %,

b) do 60 dnů – vrácení 50 % kupní ceny.

V obou případech se vyžaduje vrácení nepoškozeného zboží (příp. zapečetěný/hygienický obal).


8. Uplatnění práv z vad, lhůty a smluvní záruka

8.1 Povinnost vytknout vadu

Zákazník je povinen vadu vytknout bez zbytečného odkladu po jejím zjištění.

8.2 Lhůta na uplatnění práv

Lhůta na uplatnění práv ze odpovědnosti za vady je 24 měsíců; prodlužuje se o čas, během kterého zákazník nemohl zboží používat z důvodu oprávněné reklamace.

8.3 Smluvní záruka (pokud je poskytnuta)

Práva je možné uplatňovat po dobu záruky; doba se prodlužuje o dobu trvání reklamace.


9. Jak podat reklamaci (postup)

9.1 Reklamační formulář

Zákazník použije reklamační formulář (vloží do balíku a/nebo zašle e-mailem na info@izolujto.cz). Možno použít také Smartsupp na webu nebo sociální sítě.

9.2 Adresa pro zaslání

Zboží se zasílá na adresu skladu uvedenou v bodě 1.2; zásilky na dobírku nebo jednostranně „na náklady prodávajícího" prodávající nepřebírá.

9.3 Potvrzení přijetí

Prodávající potvrdí přijetí reklamace e-mailem. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje den doručení vadného zboží a údajů k reklamaci.

9.4 Náklady na dopravu

Způsob doručení se dohodne s reklamačním oddělením. Při uznané reklamaci má zákazník právo na účelně vynaložené náklady (nejlevnější dostupná doprava). Nárok je třeba uplatnit nejpozději do 1 měsíce od ukončení řízení.

9.5 Stav zboží při vrácení

Zboží musí být čisté, suché, hygienicky nezávadné, kompletní a jinak nepoškozené (kromě reklamované vady).


10. Lhůty na vyřízení a posouzení

10.1 Lhůta vyřízení

Prodávající vyřídí reklamaci nejpozději do 30 dnů od uplatnění; cílem je co nejrychlejší vyřízení.

10.2 Posouzení vady

Po doručení zboží provede prodávající posouzení vady a poskytne předběžné stanovisko. Do 30-denní lhůty se nezapočítává čas potřebný na odborné posouzení u dodavatele/výrobce.

10.3 Zamítnutí reklamace

Pokud zboží není vadné, reklamace se zamítne; prodávající dohodne další postup.


11. Způsoby nápravy a volba práva

11.1 Právo požadovat odstranění vady

Zákazník má právo požadovat odstranění vady; podle své volby si zvolí:

a) opravu věci, nebo
b) dodání nové věci, nebo
c) dodání chybějící části.

11.2 Přiměřenost volby

Volba zákazníka nesmí být nepřiměřená vzhledem k hodnotě věci a závažnosti vady; pokud je nepřiměřená (nebo technicky nemožná), prodávající o tom zákazníka informuje a navrhne přiměřený způsob.

11.3 Podstatné porušení smlouvy

Zákazník může:

a) odstoupit od kupní smlouvy, nebo
b) požadovat přiměřenou slevu z ceny.

11.4 Kdy sleva/odstoupení přichází v úvahu

Zejména pokud:

a) věc nebude opravena ani vyměněna,

b) oprava/výměna nebude provedena v souladu se zákonem,

c) prodávající odmítne odstranění vady,

d) vada se opakovaně projeví i po opravě nebo výměně,

e) vada je závažná a odůvodňuje okamžité snížení ceny nebo odstoupení,

f) z okolností je zřejmé, že vadu nebude možné odstranit v přiměřené lhůtě nebo bez vážných obtíží pro zákazníka.

11.5 Oznámení volby práva

Zákazník uvede způsob uplatnění při oznámení vady, resp. bez zbytečného odkladu poté; změna volby je možná, pokud se ukáže, že zvolená oprava je neuskutečnitelná.

11.6 Výměna za novou věc

Při vyřízení výměnou nezačíná nová 24-měsíční lhůta; lhůta se zkracuje o čas, během kterého zákazník původní věc používal do uplatnění reklamace.

11.7 Povinnost vrátit původní věc

Při výměně je zákazník povinen vrátit původně dodané zboží, pokud se strany nedohodnou jinak.


12. Ukončení reklamace, uskladnění a doručování

12.1 Odeslání zboží a potvrzení

Při zásilkové reklamaci prodávající po ukončení řízení zašle zboží zpět na adresu zákazníka společně s potvrzením o datu a způsobu vyřízení, o nápravě a o trvání řízení; při zamítnutí uvede odůvodnění.

12.2 Vrácení kupní ceny

Pokud je uznaný způsob nápravy vrácení kupní ceny, prodávající uhradí cenu bezhotovostně na účet uvedený ve formulári bez zbytečného odkladu.

12.3 Převzetí zboží

Zákazník je povinen převzít reklamované zboží do 30 dnů od oznámení o vyřízení. Po uplynutí lhůty může prodávající účtovat poplatek za uskladnění 50 Kč / den.

12.4 Nevyzvednuté zboží

Pokud si zákazník zboží nepřevezme do 6 měsíců, prodávající je oprávněn zboží prodat a výtěžek použít na úhradu skladného.

12.5 Opakované doručení

Pokud je z důvodů na straně zákazníka třeba doručení opakovat nebo jiným způsobem, zákazník hradí s tím spojené náklady.

12.6 Kontrola při převzetí

Při převzetí je zákazník povinen zkontrolovat kompletnost zásilky; pozdější námitky se nezohledňují.


13. Závěrečná ustanovení

13.1 Ochrana práv spotřebitele

Práva spotřebitele vyplývající ze zákona nejsou tímto řádem dotčena.

13.2 Platnost

Tento reklamační řád je platný od 1. 06. 2025 a ruší předchozí reklamační řády.